1

“Jeg arvede en by i mursten og efterlod den i marmor” – Kejser Augustus og hans rige

/ Historie, Kristendomskundskab

Oplev romernes hverdag, og lær det romerske samfund at kende under kejser Augustus’ styre, når vi rejser 2000 år tilbage i tiden. Hvem var kejser Augustus, og hvorfor var en by i marmor vigtig for ham?

Forløbet giver et grundigt indblik i Kejser Augustus’ romerske rige. Med historiske nedslag og fokus på antikke portrætter af udvalgte, vigtige personligheder udforsker vi overgangen fra republik til et kejserdømme, som fik en levetid på mere end 300 år, og som har dannet forbillede for senere tiders imperier. Vi ser på, hvordan det imperialistiske romerske samfund var opbygget, og ikke mindst hvordan de skriftlige kilder har overleveret denne unikke og vigtige information til os. Hvad var det med de mursten og den marmor?

Klassetrin: 4.-6. klasse

Fag og kompetenceområder
Historie: Kronologi og sammenhæng, kildeanalyse, historiebrug

Målgruppe

Folkeskolen, 4.- 6. klasse
Fag: Historie, kristendomskundskab
Varighed: 45-60 min.
Antal: max 30 elever.
Pris: 650 kr.

Det er gratis for skoler og daginstitutioner at besøge museet. Meld venligst jeres ankomst i forvejen på 3341 8111 mellem 14-16 eller send en mail til omvisning@glyptoteket.dk

Det er gratis for skoler og daginstitutioner at besøge museet. Meld venligst jeres ankomst i forvejen på 3341 8111 mellem 14-16 eller send en mail til omvisning@glyptoteket.dk

Mere info

Ring på 3341 8111 mellem kl. 14-16
eller send en mail til omvisning@glyptoteket.dk
Omvisninger og undervisningsforløb
skal bestilles senest 3 uger i forvejen